00-talets spel

Gå in och rösta på Aftonbladet . Ska jag ta på mig mina Star Wars-glasögon så finns det ju bara ett alternativ. Och det är rätt och riktigt. Star Wars:Knights of the Old Republic är lika bra som Star Wars-filmerna. Ett RPG med djup och episk handling. Innehåller en tvist som nästan kändes lika maffig som när Darth Vader sa "I am your father" för första gången. Underbara karaktärer och valmöjligheter som aldrig förr.
Rent objektivt så vill jag dock ge priset till det svenska Battlefield 2. Trots månader med strul och krångel med patchar och allt möjligt de första månaderna så går det ändå inte att tvivla på hur underbart ett extremt välgjort fps-spel kan vara. Jag hade nördat counter-strike en lång tid innan men när Battlefield 2 kom så dog alla andra fps-spel. Tills Team Fortress 2 kom, men det var löjligt nog inte ens med på listan.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Det bästa spel som gjorts under 2000-talet är helt klart Champions: Return to Arms, uppföljaren till Champions of Norrath, som i sin tur kommer tvåa!



Sen kommer Perfect Dark och GoldenEye.



Det är fyra spel som är helt i en klass för sig :D

2009-12-16 @ 10:54:03
Postat av: Wilfer88

En klart udda val av toppspel där Tomas. Och tyvärr platsar inte GoldenEye in på 00-talet.

Tycker själv också att det fattas många bra titlar att rösta på i Aftonbladets omröstning. Tex är inte ett enda Valve spel med, inget Wii-spel heller. MW2 är bara löjligt att det är med.

2009-12-16 @ 12:07:16
URL: http://starwarsnyheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0