Nytt spel annonseras kommande natt

8:00PM EST = 2:00 i natt svensk tid. Då är det här: http://www.spike.com/event/vga2009 som gäller.

Inte exakt den tidpunkten, utan nångång efter så dyker Lucasarts med i eventet och avslöjar vilket Star Wars-spel de utvecklar just nu. De säger att det är en "stor" utannonsering, så man bör inte vänta sig mindre häftiga saker som Republic Heroes, DLC till TFU eller en expansion av något slag.

Kollar man runt på de största Star Wars-samlingsplatserna så skriker nog de flesta efter Battlefront 3 eftersom man gärna vill ha ett Star Wars- multiplayer lir som är i klass med de andra större konkurrenterna.
Jedi Knight 4 är också väldigt önskvärt bland fansen. Kyle Katarn är en populär figur, och hans äventyr är aldrig tråkiga.
Republic Commando 2 samt The Force Unleashed 2 är också  troliga kandidater bland många.
Star Wars: Legends var/är ett rykte, men kan mycket väl vara en täckmantel för vad som verkligen kommer, eller bara till för ytterligare förvirring. Att det ska vara sant och att det verkligen är ett helt nytt spel håller de flesta med om är osannolikt.

Vi får inte glömma heller att det finns alternativ som strategispel (såna brukar komma med relativt jämna mellanrum), eller flygsimulator (X-wing/Tie fighter).

Min egna allra sista gissning (jag har bytt åsikt några gånger), är att det blir Battlefront 3. Min största önskning är att det är en Tie Fighter remake då jag mer än gärna använda joysticken igen. Men eftersom Battlefront 3 med största sannolikhet skulle bjuda på rätt sköna rymdstrider (som även i 2:an var bra), så skulle jag hur som helst bli helnöjd med Bf3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0