September-snack

Blev riktigt mycket skrivet de 2-3 första veckorna av denna månad, men sen var det som att Star Wars pusta ut. Helt dött. The Old Republic har fått några sidor till av sin serietidnings-version, The Clone Wars säsong 2 närmare sig precis som Republic Heroes fast utan att släppa någon kul nyhet. StarWars.com har något nytt mini-flash spel man kan lira, har testat och det var lite småkul faktiskt. Annars har det inte hänt något alls. Har många sw-sidor jag granskar nästan dagligen efter nyheter, samt håller koll på spel-sidor som brukar kunna komma med exklusiva sw-nyheter, men som sagt, inget riktigt napp senaste 10 dagarna...



Kyle Katarn ovanför. Lirade som honom i Dark Forces. Varvade spelet för första gången för några dagar sen. Helt klart ett underhållande spel. Lagom svårt. Finns massor med hemliga ställen i spelet man aldrig hittar. Riktigt kul när man hittar några av dem ibland.
Efter att jag klarade spelet genom att spöa skiten ur en Dark Trooper Phase III så fortsatte jag direkt till Jedi Knight: Dark Forces II som då är spelet som kom efter. Nu plötsligt fick man testa ett spel med 3D-grafik (ja första Dark Forces är 2D). Till min förvåning gillade jag inte alls omväxlingen från 2D till 3D. Dark Forces I hade tyckte jag en mycket mysigare grafik. 2:an kändes faktiskt fult. Än värre blev första intrycket ännu sämre när man försökte ta sig fram. Satt nästan 30min och försökte få kontrollerna att kännas sköna. Trots det blev inte resultatet det bästa.

Får se om jag skriver en recension av Dark Forces I, spelet är ju riktigt gammalt, men ändå, en klassiker bör finnas recenserad på starwars.se . Jedi Knight... kanske blir en recension där med om jag får tid att spela igenom det. Sen har vi ju Jedi Knight 2, mums, där har vi ett ordentlig underhållande spel, klart bättre än Jedi Knight 1. Att jag vet det är pga att jag givetvis spelat JK2. Ska nog bli en recension till det spelet med. Ursh vad mycket det finns att skriva. Ska ju göra en recension av The Force Unleashed till PC också är det tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0