God Jul och Gott nytt år i efterskott

2010 har gått och 2011 är här.


Star Wars fick sig ett medelår med många nyheter men utan att större saker skedde. Lite spel, lite böcker, lite serietidningar, lite serier på tv osv. Celebation V var väl kanske det största som hände enligt mig. Köpte The Clone Wars Säsong 2 på blu ray och såg halva säsong 3. Att bloggen följde huvudsidan StarWars.se och fick en ny grafiskdesign och layout kan nog också ses som stort för svenska sw-fans.


Större mer allmänna nyheter är väl att Star Wars kommer i 3D och kommer att visas på bio. Det är ganska stort. Och alla filmer i bästa high definition-format i form av en blu ray box är något vi alla ser fram emot. Revange of the Sith år 2005 var ju långt långt ifrån det sista vi såg av George Lucas mästerverk.


2011 lär bjuda redan andra veckan i januari en härlig start med framträdandet av en mörk trilogi kring den nya karaktären Savage Opress i säsong 3 av TCW. Start redan den 7:e januari.


Tidigt detta år släpps även Lego Star Wars 3:TCW till de flesta konsollerna om inga ytterligare förseningar kommer.


Och när vi ändå snackar spel. Star Wars: The Old Republic, det gigantiska mmo-projektet lett av rollspelsmästarna Bioware ska släppas detta år om Kraften är med oss. Bara till PC, med månadskostnad, utspelar sig några tusen år före händelserna i filmerna, en tid med mängder med Sither och Jedis och är nästan oändligt stort för den ovane spelaren.


Mer har jag tyvärr inte att berätta. Har varit upptagen med lite annat så jag är inte allt för informerad över vad som kommer, vad jag faktiskt bör förvänta mig detta år, förhoppningsvis kommer det en del oväntade överraskningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0