Knights of the Old Republic 2, äntligen på Steam

Kotor 1 gick att köpa på Steam för några år sen. Idag så dök även uppföljaren upp på den mest framgångsrika inom spel-nedladdning: Steam.

Just nu är priset på 10 euro. Hundralappen i svenska kronor. Själv såg jag spelet i butik senast idag för 250kr, vilket jag inte tror är så udda. Köper man dock genom någon annan internet-sida och beställer hem så är priset strax över 100kr det med, för en fysisk kopia. Finns dock fördelar med Steam då man slipper ta med sig skivorna, tex till sin bärbara dator, under resa. Kotor 2 är en underbar singelplayer upplevelse.

Köp spelet här, enkelt och säkert genom Steam.
 
 
Bild från mitt egna spelande, för 6 år sen. Min karaktär med de svårhittade orange och silver-färgade ljussablar, en i var hand, medan min jedi-kompanjon kör Darth Maul-style fast i blå. Fattas bara ytterligare en jedi med en gul shoto ljussabel (kort ljussabel) i ena handen och en lila ljussabel i andra, för det hade varit möjligt, om det inte vore så att vid tidpunkten där jag tog bilden så kan man inte välja kompanjoner exakt som man vill.
 
Spelet var så bra att jag gjorde min första spelrecension någonsin där jag analysera det. Idag skrattar man hur dåligt man skrev, men man får väl ha respekt för att man lärt sig en del under de 6 år sen man gjorde recensionen. Läs recension på spelet här.
 
I efterhand kan man väl nämna att man lirat igenom spelet över 10 gånger, kanske 20, á 30 timmar per omgång. Lätt över 500 speltimmar totalt. Spelade senast för 2 månader sen, på farsans bärbara, då jag inte hade någon egen dator just då. Sätter plus och minus på spelet nedanför:
+ Djupa och härliga karaktärer
+ Friheten med uppdragen man får
+ Valmöjligheterna med dialogerna
+ Utbilda ditt egna Jedi eller Sith-team
+ Craftingsystemet och dess inverkan på ljussabeln
+ Mycket att upptäcka
- Grafiken var samma som ettan
- Inte lika stark huvudstory som föregångaren
- Början är riktigt seg
- Kort utvecklingstid gör att flera delar känns ofärdiga
 
Hade Lucasarts inte pressat utvecklarna Obsidian att släppa spelet så tidigt, så är jag övertygad om att vi idag enat hade kunna säga att tvåan var bättre än ettan. Men, idag är ettan klassikern, medan tvåan blev det ofärdiga spelet. Knights of the old Republic 2: The Sith Lords, är dock min favorit, bland alla Star Wars-spel. Samt på med min begränsade rpg-samling, så ligger den i toppen där med, fast utan att överträffa Mass Effect 1.

Kommentarer
Postat av: David

Ett hett tips är att installera The Sith Lords Restored Content Mod:

http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-content-mod/

Spelet blir så otroligt ännu mer episkt grymt!

2012-08-24 @ 18:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0