Välkommen till den nya Star Wars bloggen!

Hej och välkommna alla läsare.

Det är så att det finns en bra sida på nätet som heter http://www.starwars.se/ . Det är den klart största och aktivaste sidan på nätet som skriver om ämnet Star Wars och ger ut allt på enkel svenska.


Star Wars är ju något alla känner till och myten idag är att ämnet är dött nu när alla 6 episoder har gått på bio för längesen. Men enligt mig själv och andra mer insatta så går det ju inte att bli mer fel än så. Ett exempel. StarWars.se där jag själv skriver lite nyheter till då och då (spelrelaterade sådana) är en sida som på senare år bara blir aktivare och aktivare. Det händer helt enkelt saker hela tiden trots att det inte ligger någon ny Star Wars episod i produktion. Det skapas dock nytt Star Wars material på alla fronter. Data/tv-spel, serietidningar, böcker, sällskapsspel, leksaker, lego och mer. Även tv-serier skapas och som ni märke förra året även sånt som hamnar på bio.

Det är dock svårt att hålla reda på allt som händer och när det är så utstpritt med nyheter på olika siter och på engelska så måste det ju vara störtskönt att få allt sammanfattat på svenska. Så är idén med StarWars.se och även med denna blogg.

Att jag inte nöjt mig med bara att skriva på StarWars.se beror inte på att jag blivit avskedad som medarbetare där, eller ogillar sidan. Anledningarna är mer att bloggosfären är stor. Det är väldigt många som bloggar och gör det dagligen. Här finns alltså en "marknad" där man kan nå till till folk. Den vill jag nå. Detta med mer personliga, snabba och fler nyheter än vad som görs på StarWars.se. Det som kan ta över 1 timme att producera på StarWars.se kan man fixa lätt på under 30min med ett blogginlägg. Man behöver inte sitta och formulera sig neutralt och tråkig som nyheter oftast är, utan här går det att vara mer personlig och bara skriva på. Som skribent så hjälper det en att skapa ännu mer än tidigare och på så vis får också läsaren som bonus fler nyheter och förhoppningsvis trevligare läsning än förr. Det är i alla fall mitt mål. Att nå ut till fler och med mer innehåll trots att nyheternas storlek blir mindre.

Annat viktigt jag kanske ska nämna nu i början är att fokus kommer att ligga på de Star Wars-spel som redan finns och kommer. Jag anser mig ha stenkoll på allt som rör starwars-spel och kommer alltid göra mitt främsta att ge er dessa nyhet så fort de dyker upp någonstans på nätet. Samtidigt som ni får massa nya nyheter så kommer jag även roa mig med gamla flashbacks och snacka Star Wars spel som redan har släppts för länge sedan. För jag gillar verkligen att lira gamla klassiker. Nostalgin är stor. Men självklart kommer jag även ge er de största nyheterna gällande Star Wars i allmänhet. Jag vill ju nå ut till alla er som gillade vad ni såg på bion,vhs eller dvd eller hur ni nu upptäckte Star Wars första gången. Sen kan bloggen också vara intressanta för de som gillar spela datorspel i allmänhet men är osäker att på att skaffa Star Wars spel, för er kommer jag garanterat att göra allt jag kan för att tunna ut era plånböcker.

Så var första inlägget klart. Inget mer från mig just nu. Blir dock garanterat många nyheter framöver.
May the Force be with you all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0