Galaxies får sig en uppdatering

Eller ja, lite mer innehåll. Senaste åren har zombies verkligen fått en framträdande roll i spel. L4D är väl starkaste kortet, men även Call of Duty fick inslag av det i sitt multiplayerläge. Nu har de levande döda tagit sig till mmo-spelet Star Wars Galaxies. Detta genom boken Death Trooper jag skrev om tidigare och som nu släpps om bara 1 månad.



Personligen känns det väldigt knasigt att lägga till saker i ett spel som med 95% säkerhet kommer tappa 95% av sina kunder till det kommande The Old Republic (siffrorna är helt tagit ur luften, men ni förstår). Visst, vill utvecklarna att man ska kunna döda zombies i sitt spel, så visst. Skulle dock ha suttit bättre om zombie inslaget kommit till Republic Commando tycker jag.


Att jag missat denna nyhet helt, får jag väl skylla på att jag var ute i stugan hela juli månad i princip, utan internet. Att jag tar upp det beror väl på att FZ.se tog upp nyheten idag. StarWars.com snackade dock om detta redan 8 juli. Men jag är ju sämre än FZ eftersom jag själv tog upp nyheten här pga dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0