The Old Republic närmar sig

Star Wars The Old Republic är en vecka bort för vissa köpare som förbokat spelet och lagt in sin kod hos swtor.com i tid. För alla andra så är TOR mindre än 2 veckor bort. Och då snackar vi om ett massivt och ambitiöst Star Wars spel. Månadskostnad skrämmer bort de flesta spelare, men enligt analytiker så är det ett antal miljoner som i alla fall vill testa och se hur det är, även om antalet trogna månadsbetalare är det svårare att gissa hur det blir. De flesta tror inte på en WoW-dödare, men en inte obetydlig konkurrent kommer det i alla fall bli.

Vill ni läsa en recension om spelet? Ni får vänta. Min recension är inte precis klar och kommer inte släppas för ens de bakom TOR ger klartecken. Jag är en väldigt dålig mmo-spelare, det ska sägas, jag är heller inte en betald arbetare, som ett proffs alltså, men en recension ska ni få. Jag må vara färgad av ett stort Star Wars-intresse, ett fanatiskt nästan övervakande av TOR sen spelet blev allmänt känt, men det kan jag ju inte göra så mycket åt. Sen är väl spelet lite unikt jämfört med andra spel jag recenserat. Jag har fått testat spelet i många timmar, men inte jättemycket, mitt fokus har varit på Sith Warrior-klassen, en personlig favorit. Det löjliga är ju att main-questen kan göra en spelare upptagen i 100 timmar innan man ger sig på saker som endast är möjligt när man är runt lvl 50. Spelar man mycket med andra, hjälper och delar uppdrag, upptäcka varje hörn på varje planet, eller göra även de minsta sidouppdragen, då är 100 timmars speltid bara början. För den klassen. Det finns totalt 8 lika ambitiöst gjorda klasser med väldiga mängder unikt innehåll, även om det finns ännu mer saker man kan dela med andra.

Att göra och upptäcka så gott som allt i TFU2 fixar man lätt på under 20 timmar. För TOR så krävs det ett minimum på över 1000 timmar skulle jag tro. Så vem det än är som skriver recensionen, så har de ju inte fått uppleva allt. Så är det bara. Detta är en helt annan upplevelse. Och den är snart här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0