Pachter svarar

Tags: GameTrailers.com, Pach-Attack! - Episode 220 HD, PC Games, PlayStation 3, Xbox 360

Ibland ställer även jag frågor. Denna gång frågade jag "Vad är det för fel på Lucasarts? Varför gör de inte några riktigt bra Star Wars-spel. Frågan dyker upp i mitten av denna film.
Jag utgick från premissen att under 2000-talet så har de gjort Republic Commando, samt The Force Unleashed 1 och 2. RC och TFU1 får räknas som bra spel, medan TFU2 var misslyckat. Inget av spelen fick några särskilda utmärkelser och inga överlevde särskilt längre. Man kunde snabbt gå över till konkurrenternas spel.
Jag ställde min fråga till Michael Pachter(en av de allra största analytiker av spelbranschen) och efter ca en månad, fick jag ett svar, ett video-svar, som så vanligt han tyckte andra kanske vill höra.
Svaret cirkulerar runt att han inte håller med mig, utan tycker de gör bra Star Wars spel. Han nämner dock att de mest lyckade, är de spel som Lucasarts har outsoursat till andra utvecklare, som Bioware och Pandemic. Skulle själv vilja lägga in Raven Software, Obsidian och Petroglyth i det svaret.
Sen kommer ett rätt nyligen problem med att Lucasarts har fått byta chef 2 gånger i snabb följd senaste 4 åren typ. Inga företag mår bra under de förhållanden.
Sist så lägger Pachter till att om jag vill se bra Star Wars-spel, så ska jag vänta på The Old Republic, ett mycket lovande Star Wars mmorpg. På sista punkten håller jag fullt med honom. Dock är det ju inte Lucasarts som utvecklat detta spel, utan Bioware.
Tacksam är jag dock att jag fick svar från honom, trots att han började hela samtalet på sämsta möjliga sett genom snabbt se en engelsk ordvist med mitt namn, direkt följt med att han inte höll med mig. Men det får jag stå ut med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0