SWTOR-bildserie

Har kört Star Wars: The Old Republic under 2 månader nu. Har jag tröttnat? Nej. Har jag fortfarande kul? Ja. Har jag en bra uppfattning av hur stort spelet är? Nej.

Innan jag fick spelet så tänkte jag i början prioritera köra med en guild och helst då använda en Sith Warrior. Men med tiden så har nästan allt fokus mitt hamnat på min upptäcksresande Sith Inquisitor som tar sig till galaxens alla hörn och kanter. Jag har dött många gånger i jakten på gömda datacrons, eller sprungit på republikanska trupper på lvl 50 när jag nått den yttersta kanten av imperiets gränser på flera planeter. Ibland smiter jag även över gränsen.

Det är intressant att stöta på ett sånt här ambitiöst spel. Jag ser mig som en spelare som lirar rätt så mycket, men mmorpg-spel har aldrig varit min grej. Tills nu. TOR är ett underbart undantag. Därför bjuder jag på en hel bunt av mina egna bilder från mitt spelande, som Sith Inquisitor. Har fortfarande inte nått slutet på någon karaktär, så inga jättespoilers kommer, men en del. Ni är varnad.


Ut i rymden igen. Där älskar jag att vara. Linjärt må det vara, men det är ju faktiskt bara som ett väldigt snyggt minispel i ett stort spel.


Uppdrag: försvara station mot republikens anfall. I bakgrunden: en planet med brinande atmosfär pga fallande astroider samt en måne som träffas av bamsestenar och slits sönder. Ögonorgasm.


Korriban. Planeten där ondskan har sin början. Doftar gott av antikens Egypten.


Detalj. På Korriban så går det att hitta elever som drömmer mardrömmar i sina sängar.


Första känslan av Nar Shaddaa är att månen är riktigt stor. Sen känner man sig lurad och tror att den är mindre. Men tittar man lite extra så upptäcker man att den var rätt så stor ändå.


Nu flyger vi till Alderaan och flyger lite, innan Dödstjärnar hinner hit.


Stora byggnader i Alderaan...


... med stora hallar.


Många faceoffs i detta spel. Jedis mot Sither. Man ska inte klaga på sånt.


Häxor i TOR. Mitt svar var, välj den ljusa sidan istället. Då slipper man makeup.


Välkommen till Taris. Här har vissa rakghouls utvecklats till nakghouls. Trevligt va?


Force Storm är för tillfället min favorit-attack i TOR. Man känner sig så mäktig med en sån blixt area-attack. Den har faktiskt utvecklats och blivit bättre sen Knight of the Old Republic 2-spelet.


Några karaktärer från sido-uppdragen som vissa spelare knasigt nog inte gör, dyker upp flera gånger och är faktiskt minnesvärda i en positiv bemärkelse.


Spöken är faktiskt i fokus i storyn för Sith Inquisitor, och det passar verkligen. Här är det ordentlig närkontakt.


Hoth. Där var vi senast i Episod 5. I TOR så är planeten lika händelsefull och underbar som i filmen. Det finns mer än bara is här.


Ingen Wampa just här, men ett stort monster är det verkligen. Sen till skillnad från en otränad Jedi som Luke, så behöver ingen riktigt Sith Lord några ordentliga kläder...


En hutt mindre i galaxen...


En byggnad mindre i galaxen...


Min hockeymask gör mig starkare än dig.


Oanade krafter kommer att släppas lösa i detta spel.

Som ni ser. Ett väldigt filmiskt spel. Så för er som inte vill ha story, inte lyssna på berättelser, inte läsa texter. Detta kanske inte är ert bästa spel. Men för de som verkligen vill gräva sig ner i en djup och mångfaciterad Star Wars-saga, här finns något som är minst lika underbart som en Star Wars film.
Trackback
RSS 2.0